כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי
כולל וידאו

איה כורם 2022

הזמרת והיוצרת איה כורם מציגה את שלל יצירותיה "המיתולוגיות" במעטפת חדשה, יותר עצמאית ממה שניתן לתאר, האזינו.

את סיפורו של "הכלא" שאיה כורם עברה במסע להחזיר אליה את זכויותיה על יצירותיה אתם לבטח מכירים.ות, אם לא אז פשוט תגגלו, אני לא אחזור על כל הסיפור הזה כאן.

אומר פשוט כי השבוע הוציאה איה כורם, אחת היוצרות היותר איכותיות בשטח, אלבום חדש ישן, האלבום הקרוי בפשטות 2022 כולל עשרה שירים שנכתבו והולחנו בידי איה כורם (למעט השיר "הגוף של הסיפור" שנכתב במשותף עם אריק ברמן) ורובם כבר יצא לאור במסגרת אלבומים שהזכויות עליהם חזרו אליה רק לאחרונה.

השירים קיבלו "טיפול" חדשני ורגיש בידיו של בן זוגה של איה, אדם בן אמיתי שניגן בגיטרות וקלידים, עיבד והפיק מוזיקלית את ההקלטות החדשות בהן נטלו חלק הנגנים המתופף מתן אפרת והקלידן איתמר גרוס המלווים את איה עוד מתחילת דרכה המוזיקלית. גם הזמרות היוצרות רונה קינן ודניאלה ספקטור תרמו מקולותיהן כליווי בשיר "בסוף הלילה 2022". לצד השירים המוכרים שקיבלו לבוש מחודש צרפה איה גם שיר חדש – "תגיעי לירח" אשר אף מלווה בווידאו קליפ.

 

עם יציאת האלבום החדש אמרה איה – "ביקום מקביל, בשנת 2016 ציינתי עשור לאלבום הבכורה שלי בסדרת הופעות חגיגיות. ביקום הזה, ב2016 הייתי עסוקה בללקק את הפצעים אחרי מלחמה ארוכה ובאלבום קונספט משוגע שיסכם אותה. באותו יקום מקביל, ב2021 לא הייתה קורונה, ואני ציינתי 15 שנה לאלבום הבכורה שלי בסדרת הופעות חגיגיות. ביקום הזה, ב2021 כן הייתה קורונה ואני הייתי עסוקה באלבום אחר לגמרי – הכוכבת של נצרת עילית. 

כך או כך, זה לא קרה עד עכשיו ולמרות הנסיבות המקלות, גם טיפ טיפה באשמתי. המון שנים הסתובבתי בתחושה שהשירים האלה הצליחו למרות שאני כתבתי ושרתי אותם, ולא בגלל. הרגשתי שאני בעצם מישהי אחרת לגמרי ממה שאנשים חושבים ואני לא יכולה להתגאות ביצירה שלי אם היא ואני – לא מובנות כהלכה. כמובן שחלק גדול מזה ילדותי ויהיר להפליא אבל היי, הייתי ילדה ואני בכל זאת זמרת. 

אני התבגרתי והשירים האלה נשארו בני 24 ו- 25, ובמשך לא מעט זמן הרגשתי שהם לא שייכים לי בכלל, אלא למפיק המוזיקלי, לחברת התקליטים שלי, לקהל מאוד מאוד גדול שלא כל כך יאהב אותי ברגע שהוא יכיר אותי קצת יותר לעומק. אבל עבר זמן וכתבתי עוד הרבה מאוד שירים ועמדתי על הרבה מאוד במות וראיתי הרבה מאוד פרצופים שמחייכים אלי ב״יונתן שפירא״ ושרים איתי מכל הלב ב״אל תאמיני״ והם לאט לאט הפכו להיות שוב שלי. 

בשנה האחרונה הוצאתי כמה מהשירים האלה מחדש, בהפקה מוזיקלית רעננה ומהממת של האיש שאני אוהבת, כדי לתבוע עליהם בעלות גם בלב וגם בטאבו, ועכשיו הם ואחרים יוצאים יחד באלבום חדש שקראנו לו ״איה כורם 2022״ (על שם הזמרת והשנה, למי שתהה). בגלל שלא באמת יכולנו להשאיר את זה ככה, הוספנו גם שיר אחד חדש, כי אנחנו לא רק מסתכלים אחורה."

הערב, מוצ"ש 14 במאי, תחגוג איה כורם את יציאת האלבום החדש במופע שיתקיים במרכז ענב לתרבות ותארח את רונה קינן. כאן כרטיסים. בשבוע הבא, 21 במאי, תגיע איה לצוללת צהובה בירושלים, שם תתארח בהופעה אפרת גוש. כאן כרטיסים.

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא