כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

זוזו גינזבורג – Blue Mountains

גיבורת הגיטרה זוהר "זוזו" גינזבורג באלבום בכורה - Blue Mountains, האזנה

זוזו גינזבורג היא בעצם זוהר גינזבורג, מוזיקאית וגיטריסטית שאתם בוודאי מכירים מההופעות עם אסף אבידן, עם להקת משינה ובהרכב האינדי "סוס מביט", זוהר או זוזו השיקה בימים אלו את אלבום הבכורה והאישי שלה בטייטל – Blue Mountains כשם השיר החותם אותו, העשירי במספר.

לפי קצת יותר משנה יצאה זוזו גינזבורג למסע לקראת האלבום עת שיחררה את השיר B.B Cream כסנונית הראשונה מתוכו. זוזו צרפה אליה להקלטות שירי האלבום את נגן הבס נמרוד גולדפרב והמתופף גיא בן עמי (יועד שאשא מהמפשעות מתופף בשיר "Filthy morning & Sweet lies"), זהו אחד מאלבומי הרוק העכשוויים שלא בוזבז זמן רב על יצירתו והקלטתו. לפי זוזו שלושה ימים בדיוק הספיקו כדי להתכנס באולפן ולהקליט סשן אחר סשן בהפקה עצמית. השירים, בשפה האנגלית עוסקים למעשה בחוויות שזוזו חוותה וליקטה בהיותה בדרכים בין מופע למופע בין ערי הבירות האירופאיות – בריסל, פריז וברלין. למעט הקטעים – Pink שנכתב בידי גיא בן עמי ושיר הנושא שנכתב בידי אודי שרבני. האמת שאין זה האלבום הראשון שזוזו אחראית עליו, תחילת מסלולה על הבמות בסצנת הרוק הייתה עוד במסגרת ההרכב Trust a lady עימה הספיקה לשחרר מיני אלבום וההרכב The Wake Up Suzzys שאף במסגרתו הושק אלבום.

מכל מקום מדובר ביצירת רוקנר'ול עכשווי המטובל בכמה סגנונות מקומיים דווקא בין רוחות מדבריות מהמזרח ועד התפרעות נוסח נערי החוף של המאה העשרים ואחת, מה שמעדן את הצליל והנוכחות היא זוזו עצמה כמו שאתם רואים אותה על הבמה.

כך זוזו עם השקת האלבום ברשתות – "היום הזה הגיע ואני מאוד מתרגשת להציג את אלבום הבכורה שלי, בלו מאונטיינס! אני מקווה שהצלחתי להעביר לכם את כל מה שגרם לי לרצות להיות מוזיקאית אי שם במדבר הסגול ליד הים האדום. אוהבת את כולכם מאוד, תגבירו."

ולקטע הכי חשוב לדעתי בעניין האלבום הוא הידיעה שלה המתנתי בסבלנות – אחרי שהופץ האלבום בכל שירותי הסטרימינג הוא עלה כל כולו לפלטפורמת מחנה הלהקות – Bandcamp המאפשרת מעבר להאזנה בסטרימינג גם לרכוש עותק דיגיטלי או פיזי על פי החלטתו האישית של האמן. אז שימו לב טוב !!! ביום שישי הקרוב, 5 במרץ, בנדקמפ פותחת את הדלתות לאמנים וכל ההכנסות ממכירת האלבומים עוברות ישירות אליהם ללא דמי תיווך, אז תנו בראש כעת בהאזנה וביום שישי מהבוקר ועד הערב תבצעו את הרכישה ובכך לא רק שיהיה אצלכם.ן עותק חוקי גם תרגישו טוב שנתתם את חלקכם לתרבות המוזיקלית ותמכתם.ן ישירות באמן, במקרה הזה לאמנית, זהר "זוזו" גינזבורג, אוקי?!!!

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא