כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

אם הייתי שר לך – שרים יגאל בשן

פרויקט הנצחה ליגאל בשן המנוח בידי חברים המבצעים משיריו קורם עור לכדי אלבום חדש, כל הפרטים

בחורף הקרוב ימלאו שנה ללכתו בטרם עת של הזמר יגאל בשן, הנחשב כחלק בלתי נפרד מהקלאסיקה של הזמר הישראלי. מאז שירותו בלהקה צבאית, עובר לפריצתו עם השלאגר "מתוק מתוק" ולאחריו שורת להיטים שכבר מזמן הפכו לנכס צאן ברזל – "יש לי ציפור קטנה בלב", "בואי נעשה לנו חג", "סיון", "תן לי" ועוד רבים אחרים.

לאחר מותו, החליטו ב"כאן גימל" ו"ארומה Music" להנציח את זכרו ואת שיריו בפרויקט, "אם הייתי שר לך – שרים יגאל בשן", העתיד לצאת בחודש דצמבר 2019 לציון שנה לפטירתו. משתתפים בו אמנים כמו שלומי שבת, עידן עמדי, יובל דיין, איתי לוי, ג'יין בורדו, נועה קירל, פיטר רוט ועוד, אשר מבצעים את השירים שהשאיר אחריו בעיבוד והפקה מוזיקלית של מוזיקאים גיא מנטש ויהל דורון (שגם הם מבצעים שיר בפרויקט) אשר תפרו לכל אחד את הסגנון המתאים לו ונתנו יחד עם הזמרים צבע חדש לשירים.

השיר הראשון מתוך הפרויקט הוא "איתך" בביצוע של שלומי שבת. השיר יצא במקור בשנת 94' ונכלל באלבום "כאן באמצע החיים". את המילים כתב יגאל בשן והלחן של יורם צדוק.

טרם יציאת השיר המקורי השמיע יגאל את הביצוע לשלומי שבת, שמאוד אהב את השיר, ואף רצה לבצע אותו בעצמו. אך בסוף הם החליטו יחדיו כי יגאל אשר כתב את השיר לאהובתו מיקה בשן הוא זה שיבצע אותו. עכשיו אחרי שנים שלומי סוגר מעגל ומבצע אותו בעצמו. את הקליפ הכינו אנשי DigiStage.

באלבום עצמו יכללו השירים הללו בביצוע האמנים:

1.איתך- שלומי שבת

2.תן לי- יובל דיין

3.שמיים- עומרי גליקמן

4.יש לי ציפור קטנה בלב- נועה קירל

5.עין גדי- ג'יין בורדו

6.קפה אצל ברטה- איתי לוי

7.אם הייתי שר לך- פיטר רוט

8.מאמין ברוח- גיא ויהל

9.בואי נעשה לנו חג- שלישת מה קשור

10.סיוון – עידן עמדי

11.נילס- ספיר סבן

12.אנחנו נשארים בארץ – אליה גבאי

13.דוד יפה עיניים – A-WA

 

ובתוך כך ראוי לציין כי חזרתו לבמה בשנים האחרונות של יגאל בשן המנוח תועדה ואף לוותה בידי, חזרה שהנפיקה אף אלבום חי מתוך השירים שהוקלטו במהלך ההופעות.

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא