כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

קמפוס הקצה – חזרתה של "קולה הקמפוס" לשידור

שנה אחרי שנסגרה תחנת הרדיו "קול הקמפוס" חוזרים שדרניה וחוברים לתחנת הרדיו האינטרנטית "הקצה" בניצוחו של קוואמי , תחת השם "קמפוס הקצה", כל הפרטים. 

לאון פלדמן, שעות אחרונות בקולה קמפוס, חוזרים לשידור בתחנת "הקצה". צילום יובל אראל
לאון פלדמן, שעות אחרונות בקולה קמפוס, חוזרים לשידור בתחנת "הקצה". צילום יובל אראל

במשך 22 שנים פעלה תחנת הרדיו "קול הקמפוס" בבית הספר לתקשורת של המכללה למנהל, תחת מטריית הרדיו החינוכי של קול ישראל. מהר מאד הפכה התחנה לישות מרכזית ומוכרת בנוף השידורים והתחנות הישראלי, עם קהל מאזינים גדול ואדוק בכל רחבי הארץ. במשך שנותיה התמקדה התחנה בקידום יצירה מקומית בכל תחומי התרבות האלטרנטיבית והצעירה, הכתיבה הלכי רוח ושימשה פלטפורמה חשובה ורלוונטית להצגת יצירות אלה, לצד טרנדים בולטים מרחבי העולם. כל זאת, תוך שמשפיעה על יוצרים, אמנים ומוזיקאים רבים שהאזינו שנים לשידוריה ואף התארחו בה בפלטפורמות שונות. קול הקמפוס אחראית במידה רבה על כניסת תרבות השוליים אל תוך הזרם המרכזי בשנים האחרונות, ועל שילוב שדרנים ועורכים רבים במעגל התקשורת והמוזיקה הישראלי. מעבר להיותה תחנת רדיו, קול הקמפוס הייתה מזוהה בכל שנותיה עם מסיבות, אירועים, שיתופי פעולה מיוחדים בתקשורת ומחוצה לה, וכל מה שקשור לתרבות ומוזיקה.

ב-31 באוגוסט 2017 נסגרו בפעם האחרונה דלתות אולפניה של קול הקמפוס, ומאז עבדו נמרצות אנשי התחנה על מציאת בית חדש ולא מתפשר לעשרות השדרנים שהרכיבו את גוף התוכן הגדול ביותר שהוקדש למוזיקה אלטרנטיבית בישראל מאז 1995. עם הזמן התגבש הרעיון לחבור למה שנראה כמו הבית הטבעי, התחנה האחות "הקצה" (שמשודרת מתוך מכללת BPM). מהרגע הראשון עמד לצדם קוואמי, הרוח החיה מאחורי רדיו הקצה, ויחד גיבשו את המתכונת בה תוכל קול הקמפוס להמשיך לחיות.

כעת, קצת יותר משנה לאחר השידור האחרון של קול הקמפוס, אנו שמחים ונרגשים לבשר על האיחוד של שדרני התחנה לשעבר קול הקמפוס,  תחת השם "קמפוס הקצה", שישדר מדי סופ"ש בתחנת הרדיו "הקצה" בין 15:00 ביום שישי ל-23:00 במוצ"ש. כל השדרניות והשדרנים ישדרו אחד אחרי השנייה וגם זו לצד זה, כל סופ"ש ברדיו הקצה.

בלוח השידורים החדש והבועט של ה"קמפוס בקצה" – שמשתלב במסגרת לוח השידורים החדש של הקצה שעולה ב-11/11-  ישתלבו מגוון משדרני העבר, תכניות וותיקות ואהובות ותכניות חדשות ברוח התקופה. בין השאר ישובו לשדר גיל רוביו (כפר גלובלי), אורלי יעקבי (אור לגויים), ברק הלר חיון (מחשבות על החיים),  הדר זילברשטיין (השרוול) , אסף קפלן (שחרזאדה), אסף בן קרת (אספסוניק)  ליאור שיינברגר (כבשה שחורה), גלית גרינר (בוץ), יוסי חלילי (גרוב כבוש), ניר חסון (צעדים כבדים) ועוד… וגם לאון פלדמן (נפולאון) מהשדרנים הוותיקים ביותר בתחנה, ששידר 20 שנה בקול הקמפוס ז"ל והשתלב ברדיו "הקצה" מיומה הראשון של התחנה.

הבלוג עם שדרני קולה קמפוס והקצה. סלפי

כאן בבלוג, כמי שעקבו אחר פעילותה של התחנה ששכנה בליבו של קמפוס המכללה למנהל במערב ראשל"צ ולא אחת אף נכחנו בתחנה במהלך השידורים, לצד ליווי מיום הפתיחה של תחנת הרדיו "הקצה", פנינו לשניים משדרני התחנה, הדר זילברשטיין, מי שעמדה למעשה מאחורי כל התהליך שהוביל להכרזה הנוכחית וללאון פלדמן, הנחשב לאחד מותיקי התחנה, שדרן בתחנת "הקצה" ובשנה האחרונה עורך ומגיש תכנית שירים ברשת גימל החדשה במסגרת תאגיד השידור כאן על מנת לקבל את תגובתם לידיעה המסעירה, וכיאות לשדרני רדיו הם העבירו את התגובה בפורמט אאודיו, האזינו!!!

מילה של לאון זו מילה…:

 

כך הדר על התחיה המחודשת…

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא