כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 30.11.2016

ללא חוקים וללא מצוות, החלטה של כעת ועכשיו להציג את התנובה השבועית בתריסר שירים חדשים, של יוצרים צעירים לצד וותיקים, בקשת רחבה ומגוונת של טעמים.

הכניסה לבארבי, סוף נובמבר 2016. צילום: יובל אראל
הכניסה לבארבי, סוף נובמבר 2016. צילום: יובל אראל

יום אחרון של נובמבר, מחר כבר חורף, רסמי, רשמי, חלק מהאמנים טרם הפנימו זאת, תוכלו לצפות בכמה גופיות בסרטונים, אבל העניין החשוב שעוד כמה אלבומים עומדים להבשיל בדרך, צאו להאזנה.

 

קרן טננבאום – השלמות

אחרי קרוב לעשור של נגינה אינטנסיבית עם אמנים והרכבים שונים ביניהם  – שלמה ארצי, דייויד ברוזה, מוש בן ארי, דודו טסה, ימן בלוז, מיומנה ועוד, יוצאת הכנרת, היוצרת והזמרת קרן טננבאום לדרך עצמאית עם אלבום ראשון עליו אמון המפיק צח דרורי. ״השלמות" הינו הסינגל השני מתוכו. כך קרן עצמה על השיר החדש – "השלמות מתאר תהליך מנטלי, תהליך בו המוח מוכרח להשלים את המציאות". השיר המלווה בקליפ מושקע מהדהד נכון וטוב בראש.

 

תומר גלרון – כל מה שבא לנו

תומר גלרון הוא שחקן קולנוע, טלוויזיה ותיאטרון אשר תמיד השאיר פינה חמה למוסיקה והשירה, בשנה החולפת החליט תומר לשחרר וללכת על יצירת אלבום בכורה, "כל מה שבא לנו" הנו אחת הסנוניות מתוכו, שיר שנכתב והולחן בידי תומר, בעיבוד והפקה מוסיקלית של אלי פיקובר ועירא נוסבאום, את הקליפ ביים צילם והפיק  כפיר איתן קאסוטו.

 

שיר אורדאו – קשורים

שיר אורדאו היא רק בת 17 וכבר הספיקה לנגן ולשיר עם התזמורת הפילהרמונית של גלנדייל, קליפורניה, עם התזמורת הסימפונית הלאומית של פראג, לשיר עם גרוניך, כספי ויהורם גאון. שיר הספיקה בין היתר ליטול חלק בתוכנית הריאליטי הטלוויזיונית "בית ספר למוסיקה" כשהייתה רק בת 13, ומשם המשיכה ישירות לתלמה ילין ככנרת מובילה במגמת מוסיקה קלאסית ולתזמורת הפילהרמונית הצעירה. בשנתיים האחרונות היא עובדת על אלבום הבכורה שלה שיכלול שירים אותם היא כותבת, מלחינה ומבצעת. כך שיר עצמה על העבודה – "אני כותבת הרבה על החוויות והרגשות שלי, על שאיפות ודברים שאני מייחלת שיהיו לי בעתיד. את ההשראה שלי אני לוקחת מכל מה שסובב אותי ומחוויות של אנשים שקרובים אליי". ואני רק אומר – וואוו!!

 

עומרי סבח – מרגוע

עומרי סבח שמרכז חייו בעיר חיפה משחרר כעת שיר חדש אותו כתב והלחין יחד עם צאלון בוחבוט, קולו של עומרי מתיישב על מצע נוח של צלילים ומלודיה היונקים את השפעותיהם מהרוק הישראלי כשהוא מטובל בגוונים וטעמים לטינים, קלאסיים לצד חדשים ואפילו אפשר לקלוט מבעד למעטה הסאונד את גווני הגוונים של הרגאטון העכשווי, אם עומרי ימשיך בדרך הזו הוא עשוי ללכת באותו מסלול שמוביל כיום רותם כהן ולהיות רומנטיקן ללא פשרות, בינתיים ההצלחה מאירה לו פנים, שיר יפה.

 

טליסמאן – זנזיבר

טליסמאן, יוצר-זמר-ראפר ובעיקר שם חם ומרענן בסצנת ההיפ הופ המקומית הצעירה, מאחורי הכינוי תמצאו את טל בן נון, בן 25, שכבר הספיק לשחרר מספר להיטים שזכו למיליוני צפיות ברשת והפכו אותו לאחד השמות החמים בין בני הנוער. כשטליסמאן עושה את דרכו לעבר אלבום בכורה הוא משחרר כעת סינגל קליפ ללהיט קצבי חדש המשלב רגאטון, היפ הופ ואווירה מתחכמת בדרך לעוד להיט מועדוני הריקודים, קחו את זה מכאן והלאה…

 

מאלוקס עם אקו מרגנשטרן ואורי כנרות – GAZA TRIP

החיבור בין מאלוקס של אייל תלמודי לבין אקו מהצמד אקו וטיטו כבר רץ הרבה זמן בסצנה, כעת מצטרף גם האיש שמסביבו חיה ובועטת שלישיית בום פם ורביעיית אוזו בזוקה, אורי כנרות והגיטרה לכדי קטע מוסיקלי חדש הסובב סביב המסע לעזה, הם טובים אך חיים בסרט, על הווידאו אחראי מהצד הישראלי יואב רודה ומהצד העזתי 3run gaza שתיעדו את כוכבי הפארקור העזתיים בפעולה, בא נאמר כי חלום השיתוף פעולה של אייל ואקו מסתיים בדיוק על המחסום שם ממתינים ארתור רשקובן וחברי סרפינג 4 פיס להעביר עוד משלוח של גלשנים לצד השני, זה נחמד וזה חביב אבל זה ממש מתחת לרדאר…

 

ניסים בלאק  – A Million years 

ניסים בלאק – ראפר וזמר היפ הופ שחור מסיאטל, היה מוכר בשם דמיאן בלאק [D.BLACK]  גדל כמוסלמי וסומן ככוכב עולה במוזיקה השחורה בעולם ובעקבות מקרה טראגי שקרה לאחד מחבריו התחיל לחפש משמעות לחייו ואז עשה מהפך בחייו והתגייר. הוא שינה את שמו ל"ניסים" ויחד עם משפחתו המורחבת הפך לחסיד אמיתי ובחודשים האחרונים עשה עליה לישראל ומתגורר בירושלים. בשיר " A Million years"  מארח ניסים את המפיק המוסיקלי ישראל לאוב שלקח חלק בהפקת האלבום החדש של ניסים "למעלה" שיצא במהלך החודש הקרוב.

 

ספוטניק היי פיי  – חילזון

שיר חדש של הרכב הדאב רגאיי הישראלי ספוטניק היי פיי המשלב מוזיקה ג'מיקנית, השפעות של מוסיקה אלטרנטיבית ופוסט-פאנק, ומסרים בעייתיים מחלל החיצון. את חילזון תימלל אדיק מיטגרץ שגם שר ואת הלחן כתבו חברי הלהקה, חילזון הוא מעין אנקדוטה המתבססת על הייקו מאת קוביאשי איסא, משורר יפני שחי במאה ה-18-19. לדידי חילזון הוא הקצב בו חברי ספוטניק עובדים על החומרים שלהם בדרך לאלבום הבכורה, אבל תכלס, השיר מתוק וחמוד וניתן להאזין לו בלופ אינסופי.

 

עברי לידר ועופר מאירי – בעיר הזאת

בדקה התשעיםו משחררים עברי לידר ועופר מאירי את הסינגל האחרון מתוך אלבומם המשותף המגיש קו המוסיקלי הדוגל בפופ אלקטרוני העכשווי החביב על שני היוצרים. האלבום עצמו יצא לאור בקרוב מאוד…

 

שמעון בוסקילה ואליעד נחום – לנשום

שיתוף פעולה מהמרגשים והמיוחדים שנעשו כאן בזמן האחרון, מפגש בין שני יוצרים שונים בסגנונם המוביל לשיר התופס את האוזן והלב כבר בהאזנה הראשונה. שני המוזיקאים מספרים איש על רעהו, כך שמעון בוסקילה – "אליעד הוא אחד האמנים הצעירים, הבולטים והטובים של  התקופה האחרונה. בעבודה איתו כל כך נהניתי וגיליתי מוסיקאי ענק ובחור מקסים שעוד יגיע רחוק מאוד!" כך אליעד על שמעון: "שמעון בוסקילה הוא בעיניי סמל לישראליות, החיבור המוסיקלי והאישי ביננו היה מידי, מלא אהבה והערכה הדדית, אני גאה מאוד בשיר ובשיתוף הפעולה שלנו, ללא ספק אחד מנקודות השיא שלי כמוזיקאי."

 

אורן ברזילי – עדן

בדרכו לאלבום סולו העומד לצאת בקרוב, משחרר אורן ברזילי שיר חדש – "עדן" שאת מילותיו הוא כתב והלחין. אורן שהפתיע באלבום הסולו הראשון " Sorrow Demons Joy Blizzards" כיוצר רגיש במיוחד בניגוד לתדמית הפרועה שלו בקספרים ממשיך להיחשף ככותב רגיש גם כעת בשיר המעודן, המלטף את הלב..

 

רוני פרי – טוב

זהו סינגל חדש מתוך אלבומה השני של הזמר היוצרת רוני פרי אשר נחשפה לקהל הרחב בעקבות השתתפותה בתוכנית הריאליטי המוסיקלית "דה וייס". , בנבחרתו של אביב גפן, יוצאת באלבומה החדש למסע שרובו ככולו כמיהה לאזורים מוגנים, אך ללא פשרות. בניגוד לאלבומה הראשון שהושק לפני כשנתיים בהפקתו המוסיקלית של עופר מאירי והיה כולו בשפה האנגלית, כעת פונה רוני אל קהל הבית, השפה העברית. האלבום החדש הופק בידי לירן פרידמן. בתאריך 21 לדצמבר תופיע רוני פרי באברקסס.

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא