הופעה: Daniel Johnston

Daniel Johnston




ז'אנר: אינדי
תאריך:
מקום: בארבי תל אביב, קיבוץ גלויות 52, תל אביב יפו, 03-5188123
מחיר: 139 ש"ח
כרטיסים


עוד הופעות של Daniel Johnston
עוד הופעות ב-28/05/2013
עוד הופעות בז'אנר אינדי
עוד הופעות בבארבי תל אביב
עוד הופעות בתל אביב יפו

הוסף לאאוטלוק


Daniel Johnston
דניאל ג'ונסטון

שלישי, 28/5/2013
בארבי , קיבוץ גלויות 52, תל אביב
פתיחת דלתות 21:00
כרטיסים: 139₪ במכירה מוקדמת. מחיר מלא: 179 ₪

לכל ראיון שלו היה קורט קוביין מגיע עם חולצה של דניאל ג'ונסטון. המוזיקאי הנערץ יגיע לישראל לראשונה להופעה יחידה בבארבי ב 28/5. אחת הדמויות האניגמטיות והמעניינות במוזיקה האמריקאית וגיבור תרבות.
ג'ונסטון התחיל להקליט שירים בסוף שנות ה-70 על טייפ ביתי ישן כשהוא מלווה עצמו בפסנתר, גיטרה או מפוחית. ג'ונסטון רקח תרכובות של לואו-פיי, פולק פסיכדלי, גאראז' וקאנטרי ויצר שירים מרגשים עם מנגינות הרמוניות, פשוטות וכובשות, משולבות בטקסטים כנים וחריפים ששר בקולו המוזר, הילדותי והסדוק. ג'ונסטון עבד כמנקה שולחנות במקדונלד'ס ובמקביל לעבודתו נהג לחלק ללקוחות ולעוברים והשבים קלטות עם המוסיקה שלו. כשלא הצליח לשכפל קלטות, הקליט את כל השירים מההתחלה, כך שרבות מהקלטות שחילק הן בעצם תיעוד אחד, יחיד ומיוחד.
ג'ונסטון בן 52, חולה מאניה דיפרסיה, בעל רקורד מרשים של כניסה ויציאה מאשפוזים אינו מסוגל לתפקד עצמאית. הוא גר עם הוריו בטקסס ומנוהל ע"י אחיו. לצד מחלות הנפש, הפנאטיות הדתית שלו וההתנהגות האקסצנטרית, ג'ונסטון סובל מבעיה התפתחותית הגורמת לו לתפוס את העולם כילד, כמציאות שיש בה רק שחור ולבן, טוב או רע.
ב 2005 תועד ג'ונסטון בסרט הדוקומנטרי המרגש "השטן ודניאל ג'ונסטון", שביים ג'ף פויירצייג וזכה בפרס הבמאי התיעודי הטוב ביותר בפסטיבל סאנדנס. הסרט עוקב באנושיות אחר ג'ונסטון מצעירותו: כשלקח יותר מידי אסיד ואיבד את שפיותו, האובססיביות שלו לשטן, לדמותו של קספר השד הידידותי ולאהבת נעוריו, לורי. הסרט נכנס במהרה לרשימת המבוקשים בספריות הוידאו ושודר אין ספור פעמים בטלוויזיה, כולל בישראל.
ג'ונסטון זכה למעמד קאלט בתרבות השוליים ומחוצה לה. בין היתר בזכות מעריציו המפורסמים שסוגדים לו ומרבים לחדש משיריו כגון: פרל ג'ם, יו לה טנגו, סוניק יות', דייויד בואי, טום וויטס, בק (שחידש 3 שירים מאלבומו 1990), ווילקו, ספיריטולייזד וכמובן קורט קוביין, שבתחילת שנות ה-90 לא הוריד את החולצה המזוהה עם ג'ונסטון שעליה כתוב "Hi, how are you? "" ובמשך תקופה לבש אותה לכל מקום, התראיין אתה והצטלם אתה. כל מעריצי נירוונה השתוקקו לדעת מיהו האיש שמאחורי החולצה (לג'ונסטון אגב, לא היה מושג מי זה קורט קוביין).
בנוסף להיותו מוסיקאי הוא גם צייר ואמן פלסטי מוערך. עבודותיו הוצגו בגלריות ומוזיאונים מסביב לעולם לרבות בביאנלה של מוזיאון הוויטני בניו יורק.
זה יהיה ביקורו הראשון של ג'ונסטון בישראל שיגיע מלווה בהוריו ואחיו לביקור של מספר ימים. על הבאתו חתומים "נרנג'ה" שאחראים על שורה של הפקות בינלאומיות-קלקסיקו, בריאן ג'ונסטון מסקר, ג'ואנה ניוסום, וואי?, אוף מונטריאול ועוד.


מחיר: 139 ש''ח

כרטיסים


קישורים

בארבי תל אביב
דף האירוע בפייסבוק




האירוע הזה מופיע בפייסבוק. היכנסו באמצעות חשבון הפייסבוק שלכם כדי לראות את רשימת המשתתפים.


האחריות על נכונות המידע בדף זה היא על מפרסם האירוע.

הטקסט כאן שגוי? כיתבו לנו על כך.

הפרת זכויות יוצרים? GoingOut מתבסס על תוכן גולשים. אם הופרו כאן זכויות היוצרים שלכם, כיתבו לנו על כך.

רוצים ללכת לאירוע עם החברים שלכם? ספרו להם!

פיתוח: יריב חבוט   לוגו: קובי דהאן  עיצוב: לויז דיזיין    © 2024 כל הזכויות שמורות