Soul Doctor | כשקרליבך פגש את נינה סימון, נינה סימון
קרדיט: יח"צ

הופעה: Soul Doctor | כשקרליבך פגש את נינה סימון

נינה סימון




ז'אנר: פולק
תאריך:
מקום: בית שמואל, אולם הירש, אליהו שמאע 6, ירושלים, 02-6203463
מחיר: 185 - 305 ש"ח
כרטיסים


עוד הופעות של נינה סימון
עוד הופעות ב-25/06/2018
עוד הופעות בז'אנר פולק
עוד הופעות בירושלים

הוסף לאאוטלוק


לקוחות יקרים! למעבר למפת האולם ורכישת כרטיסים יש לגלול את העמוד מטה עד לטבלה המופיעה בסוף הטקסט וללחוץ על "הזמנת כרטיסים" בתאריך הרלוונטי.
SOUL DOCTOR | ארה"ב-ישראל | בית שמואל | 140 דק' כולל הפסקה | בכורה בישראל
הטבה לתאריכים 11-16.6 בלבד >> 50% הנחה !!!
מברודווי לירושלים - המחזמר Soul Doctor מגיע להופעות בישראל. ההפקה האמריקנית מגוללת את מסע חייו של הרב שלמה קרליבך, אבי המוזיקה היהודית העכשווית שסחף בניגוניו מיליוני מעריצים. ניה טיישה, , בתפקיד ידידתו של קרליבך, הזמרת האגדית - נינה סימון. 
                           


אחרי מופעים בברודווי וסיבוב הופעות ברחבי ארצות הברית וקנדה, יגיע לישראל בחודש יוני הקרוב המחזמר האמריקני, "Soul Doctor", חגיגה מוזיקאלית מלאת נשמה המגוללת את סיפר חייו יוצא הדופן של הרב שלמה קרליבך, מורה רוחני, יוצר מלחין וזמר, אבי המוזיקה היהודית העכשווית, שיצר גשר בין דורות וסחף מיליוני מעריצים ברחבי העולם בניגוניו ובשיריו. את סיבוב ההופעות בארץ יפתח המחזמר במופע חגיגי במסגרת פסטיבל ישראל בבית שמואל בירושלים. אחר כך ימשיך המחזמר לעלות בבית שמואל במשך 6 שבועות רצופים.
את ההפקה מובילים כוכב ברודווי, ג'וש יאנג ("ישו כוכב עליון", "אוויטה") בתפקיד הרב קרליבך ולצדו השחקנית ניה טיישה, בתפקיד ידידתו הקרובה, אגדת הזמר האמריקנית, נינה סימון.
המחזמר "Soul Doctor", עלה לראשונה בברודווי בשנת 2013 באולם Circle in The Square.
"Soul Doctor" מלווה בביצוע מרהיב ללהיטיו הנצחיים של הרב שלמה קרליבך ("עושה שלום", "אשא עיניי", "בראשית", "עוד יישמע", "השמיעני", "למען אחיי", "לא תבושי", "אנא השם", "עם ישראל חי"). את המחזה כתב דניאל ס. וויז ועל מילות השירים חתום, לצדו של קרליבך, דויד שכטר. על התזמור חתום XXX, שאחראי גם על תזמור מחזות הזמר עטורי השבחים "טומי" שיצרו חברי להקת The Who ו"אאידה" של אלטון ג'ון.
המחזמר מספר את סיפורו המרתק של קרליבך, שזכה לכינויים "הרבי המרקד" ו"רוקנרול רבי" וחושף במקביל את סיפור ידידותו ארוכת השנים עם נינה סימון, אגדת הזמר האמריקנית, שהכירה לו את מוזיקת הנשמה והגוספל. בהשראת סימון יצר קרליבך צליל חדש של ניגונים משמחים שהשתרגו בשורשיו היהודיים ובשורשי המוזיקה האמריקנית הפופולארית. קרליבך הלך לעולמו בשנת 1994 והותיר אחריו כ-25 אלבומים שנמכרו במיליוני עותקים בכל רחבי העולם.
לאורך חייו חתר קרליבך ליצירת הרמוניה בין המסורת ממנה בא לבין העולם החדש שהציע דור "האהבה החופשית" של שנות השישים באמריקה. המוזיקה שיצר והמסרים שהיא נושאת, מסייעים לנו כיום להגדיר את העידן המתריס ביותר בהיסטוריה של אמריקה.
"Soul Doctor" מקפל בתוכו את המאבק בין התפישות המודרניות של היהדות לבין תפיסות מסורתיות שמרניות המתנגדות למודרנה, כל זה בסצנות מרגשות ונוגעות ללב ובביצועים מרהיבים של שני זמרים ענקיים וקאסט חלומי.
העלילה:
המחזמר נפתח בראשית שנות השישים בתמונה מתוך הקונצרט הראשון של הרב שלמה קרליבך בוינה, עיר אותה עזב כילד ואליה שב לראשונה מאז. משם, במסע אחורה בזמן, חוזר הקהל אל אוסטריה הכבושה בה קרליבך הילד, עד לרצח גבר יהודי שמזמר ברחובות העיר ונורה למוות על ידי חייל נאצי. בעקבות החוויה הטראומטית נשבע קרליבך להלחם בכל מאודו על חופש הביטוי דרך המוזיקה.
משפחת קרליבך נמלטת מאוסטריה הכבושה לעיר ניו יורק, שם לומד שלמה קרליבך תלמוד ותורה בישיבה חרדית ומכוון ללכת בעקבות אביו המשמש כרב. נתיבו משתנה כשהוא פוגש באגדת הג'אז האמריקנית, נינה סימון במועדון לילה בגריניץ' וילג'. סימון לא רק מלמדת את קרליבך על מורשת הגוספל והג'אז, אלא גם חושפת אותו לקווי הדמיון שבין היהדות הנרדפת לבין חווית המיעוט השחור בארה"ב.
בהשראתה פורץ קרליבך את גבולות המסורת האורתודוכסית בה גדל והתחנך. הוא מתחיל לכתוב שירים ולהופיע מול קהל של נשים ולא-יהודים במועדונים שונים ברחבי ניו יורק. קרליבך מחבר בין המוזיקה הפופולארית שהקיפה אותו לבין התרבות ההיפית שבחיתוליה, זאת על אף התנגדות משפחתו.
בסוף שנות השישים מקים קרליבך בסן פרנסיסקו את "בית האהבה והתפילה" שהופך למקום עליה לרגל ומביא אליו קהל מעריצים שהולך וגדל. באותה התקופה הופיע לצדם של ענקים כמו בוב דילן, הגרייטפול דד, פיט סיגר ואחרים. את המופע בוינה נועל קרליבך, מעשה סגירת מעגל, בדואט עם נינה סימון לזכרו של אותו זמר יהודי שנורה על ידי הנאצים.
אודות הרב שלמה קרליבך:
שלמה קרליבך היה מורה רוחני, זמר, מלחין ומספר סיפורים יהודי אמריקני. הרב קרליבך הוא מייסד ז'אנר מוזיקאלי הקרוי על שמו ונחשב לאחד מגדולי הזמרים החסידיים של המאה ה-20. הוא נולד ב-14 בינואר 1925 לרב ד"ר נפתלי (הרטוויג) קרליבך ולפסיה (פאולה) לבית קוהן.
עם התחזקות המפלגה הנאצית עברה המשפחה לעיר באדן באוסטריה, שם כיהן אביו ברבנות. מילדות החל שלמה קרליבך ללמוד גמרא ובגיל 13 נשלח ללמוד בישיבת פוניבז'. בשנת 1939 בעקבות החמרה במצב יהדות גרמניה ואוסטריה החליטה המשפחה לעקור לארצות הברית. שם התמנה אביו לרב קהילה קטנה במנהטן והקים את בית הכנסת "קהילת יעקב".
שלמה קרליבך התחנך בישיבה ונחשב לתלמיד מוכשר. לקראת סוף שנות ה-40' החל להתקרב לחסידות חב"ד ולאדמו"ר הרב יוסף יצחק שניאורסון ובשנת 1949 עבר ללמוד בישיבת ליובאוויטש. האדמו"ר עודד את קרליבך לצאת לקולג' ולעסוק בקירוב ליהדות וכך הפך לשליח חב"ד הראשון. בהמשך עזב את החסידות והחל להפיץ את תורתה בסגנון חדש בליווי גיטרה.
סביבו החלו מתקבצים חסידים ושיריו זכו להצלחה רבה. הופעתו המוקלטת הראשונה בשנת 1963 נערכה במועדון "וילג גייט" בניו יורק והאלבום שעקב "פתחו לי שערי צדק", ביקש לפתוח את הלבבות. שיריו אכן נגעו בליבם ובנפשותיהם של מיליונים ברחבי העולם. נינה סימון, בוב דילן ופיט סיגר התרשמו מהאיש ומשיריו וסייעו בידו להשתלב בפסטיבל העממי בברקלי.
בשנות השישים הקים בסן פרנסיסקו את "בית אהבה ותפילה" במטרה לקרב ליהדות צעירים 'היפים', מחוסרי בית ונשמות אבודות. בעזרת המנגינות המיוחדת שלו עזר בשיקום חייהם. קרליבך הופיע בקהילות יהודיות ברחבי העולם. התלהבותו וריקודיו במהלך הופעותיו הולידו את הכינוי "הרבי המרקד". קרליבך נפטר ב-21 באוקטובר 1994 מהתקף לב ונטמן בהר המנוחות בירושלים.
לאורך חייו הקליט יותר מאלף ניגונים והותיר אחריו מורשת רוחנית ומוזיקאלית ענפה.
על ההשראה לשיריו ופועלו אמר: "כשהתמניתי לרב הבנתי כי רוב האנשים אינם מגיעים לבית הכנסת ורק עשרה אחוזים מהם נוכחים בתפילות. אם הקהל שלך אינו מגיע, אתה צריך להגיע אליהם. אבל אינך יכול לדבר איתם, אתה צריך לשיר להם. לכן לקחתי את הגיטרה ובלי לדעת איך אגיע אל כל אחד, התחלתי לשיר. הנס היה שהאנשים החלו להקשיב לי ולהזמין אותי לשיר. התמחותי המיוחדת היתה ליצור את השיר. נטלתי מילים מהתפילות ומספרי נביאים, המדברים על עולם טוב יותר ועל שלום עולמי, על אהבה כלל עולמית ועל אחדות בין אנשים. השירים שלי לא היו נגד משהו. הם היו בעד. להעביר אל הלבבות תחושה של טוהר. כל אחד יכול לשיר את שיריי, הם נותנים כוח כמו גלולת ויטמין יהודית".


מהעיתונות:
"מלהיב, מרתק, ומצחיק ביותר!"
-WALL STREET JOURNAL
"פצצת מרץ קינטי!"
-THE NEW YORK TIMES
"הקהל שואג מצחוק ושיר, במשך כל הלילה"
-LARRY KING, CNN
"זה סיפור מדהים שיביא אתו השראה לדורות חדשים!"
-BROADWAY WORLD
"המחזמר היהודי הגדול הראשון בדורנו"
-BROADWAY WORLD
"בידור מדבק אשר גורם לקהל למחוא כפיים עם המוזיקה!"
-THE MIAMI HERALD
"חגיגה מוזיקלית מלאה בשמחה ונשמה!"
-PLAYBILL.COM
"עברו כבר חמש שנים מאז שראיתי קהל כל כך מעורב ופעיל במחזמר ברודווי כמו ב-Soul Doctor. הצחוק, מחיאות הכפיים, התדהמה ברגעים הדרמטיים ומלמולי ההערכה, הופכים את המופע הזה ליחיד במינו בתיאטרון המוזיקאלי של ניו יורק. אם ברצונכם להתרגש בראש ובלב, המופע הזה הוא בדיוק מה שהרופא ממליץ!".
-NEW YORK THEATRE GUIDE
המחזמר בשפה האנגלית עם תרגום מוקרן לעברית


מחיר:
305 ש''ח, רמה א
255 ש''ח, רמה ב
185 ש''ח, רמה ג


טלפון לרכישת כרטיסים: *6226
כרטיסים


קישורים

נינה סימון
בית שמואל, אולם הירש




האחריות על נכונות המידע בדף זה היא על מפרסם האירוע.

הטקסט כאן שגוי? כיתבו לנו על כך.

הפרת זכויות יוצרים? GoingOut מתבסס על תוכן גולשים. אם הופרו כאן זכויות היוצרים שלכם, כיתבו לנו על כך.

רוצים ללכת לאירוע עם החברים שלכם? ספרו להם!

פיתוח: יריב חבוט   לוגו: קובי דהאן  עיצוב: לויז דיזיין    © 2024 כל הזכויות שמורות